Léčba školství koronavirem: nebát se změn, věřit dětem, vykuchat výuku, shodují se učitelé

Učitelé se během koronavirové krize více osmělili používat výukové aplikace a moderní technologie, ty ale nebyly tím nejdůležitějším. Ukázalo se, že stěžejní je komunikace s žáky a rodiči a individuální přístup. A také nutnost proškrtat učivo.

Kulturnímu a kreativnímu průmyslu pomůže nový dotační program

Vláda schválila záměr na speciální dotační program pro kulturní a kreativní průmysl (KKP). Připravilo ho ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s ministerstvem kultury (MK).

Situace v mediálních investicích – Petr Majerik

V oblasti plánování médií nastane zlatá éra pro mediálně kreativní řešení, které spočívají v inovativním přístupu k využití médií.V kategorii obchodních řetězců a rychloobrátkového zboží, bude pokles celoročních mediálních investic určitě nižší, než na trhu celkově, maximálně do 10% – Petr Majerik, Media coach.

Měřit efekty reklamy je třeba individuálně a dlouhodobě

Nejdůležitější je, mít vlastní dlouhodobou datovou základnu. Poznat sama sebe, měřit hlavní parametry prodeje a analyzovat. Nebát se zkoušet různé experimenty a důsledně vyhodnocovat, co který krok v marketingu udělá. Aplikování závěrů z jiných firem je záludné, dokonce i velmi podobným konkurentům mohou kampaně přinášet efekty trochu jinak.

Ondřej Štěpánek a výuka na vysokých školách v dobách koronaviru

Hned v prvních dnech od uzavření škol se do on-line výuky zapojila většina našich pedagogů.
Ze zpětné vazby od studentů vyplynulo, že 80 % z nich hodnotí on-line výuku velmi pozitivně.

František Kotleta a literatura a nakladatelský byznys v dobách koronaviru

Kniha není jogurt, musí čtenáři saturovat nějakou potřebu. Někdy knihy stavěly na značce a prestiži – chceš patřit do takové a takové skupiny, tak čteš knihu, jejíž autor je nějak vyprofilovaný, je u tvé sociální skupiny cool, respektive ji máš v knihovně, aby to všichni viděli. Tohle podle mě padne. Pár let to bude luxus, co si čtenáři nebudou moci dovolit.

Česko plánuje digitální daň, Američané se zlobí

Její případné uvedení do praxe se dotkne především globálních velikánů, jako jsou Google nebo Facebook. To je proti srsti americkým firmám a politikům, kteří do Prahy vyslali jasný vzkaz, že takový nápad vnímají velmi negativně.

Bloomberg: Znudění, izolovaní lidé jsou pro Facebook výhrou

Uzavírky obchodů, restaurací nebo průmyslových provozů s sebou nesou nové zvyky, které by mohly zužitkovat právě sociální platformy. Více času doma může znamenat víc času před obrazovkou. Samotný  facebook se už nechal slyšet, že v zemích nejvíce zasažených koronavirem mu textování vzrostlo o 50 %. Lidé v Itálii tráví před službami facebooku o 70 % více času.

Zdeněk Hašek a marketingové příležitosti v dobách koronaviru

Navíc sledovanost televize a čas strávený na internetu se pronikavě zvýšil. Takže tu máme optimální podmínky pro budování značky. Ale málokdo je tak prozíravý, cash flow je teď přednější. Pokud si dobře vzpomínám, tak během krize 2008/9 jen 10% firem investovalo do komunikace více, než v období před krizí.

Grafická sklizeň. Představujeme vybraná loga a vizuály nového roku

Efektivní logo by mělo danou instituci odlišovat od ostatních, vytvářet identitu celé značky a být ideálně dobrým základním kamenem pro celkový vizuální styl.